Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Bezpieczny internet

    Mając na uwadze należytą ochronę środków zgromadzonych na rachunkach bankowych przypominamy Państwu o konieczności zachowania szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości internetowej. Poniżej prezentujemy podstawowe środki bezpieczeństwa jakie każdy użytkownik Bankowości Internetowej powinien stosować:

    • ustal odpowiednie do Twoich potrzeb limity operacji dla przelewów;
    • zawsze sprawdzaj na stronie logowania bankowości elektronicznej aktualne zasady bezpiecznego korzystania z tej usługi;
    • sprawdzaj informacje o zagrożeniach dla użytkowników bankowości elektronicznej na stronie Związku Banków Polskich: Związku Banków Polskich (link znajduje się także na stronie logowania bankowości elektronicznej);
    • jeśli otrzymasz komunikat o przerwie konserwacyjnej podczas logowania lub realizacji przelewu, koniecznie zrezygnuj z dalszej pracy w bankowości elektronicznej i skontaktuj się z Bankiem;
    • nie należy wchodzić na stronę logowania do systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do banku;
    • nie należy odpowiadać na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikatora, hasła) lub innych ważnych informacji – bank nigdy nie zwraca się o podanie danych poufnych za pomocą poczty elektronicznej;
    • uważaj na nietypowe informacje z banku, nie wykonuj podejrzanych poleceń, a w szczególności nie instaluj oprogramowania pochodzącego z niepewnych źródeł oraz stron internetowych;
    • instalując jakiekolwiek oprogramowanie na komputerze lub smartfonie należy zachować szczególną ostrożność;
    • zawsze przed logowaniem należy sprawdzić, czy adres strony bankowości elektronicznej rozpoczyna się od https:// oraz zweryfikować czy certyfikat strony wystawiony jest na ebank.bszyrakow.pl (kliknięcie na „zatrzaśniętą kłódkę” w pasku przeglądarki). Brak „zatrzaśniętej kłódki” oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane.
    • należy unikać przeklejania numerów rachunków (tj. używania funkcji: kopiuj/wklej, ctrl+c/ctrl+v, ctrl+insert/shift+insert), zalecane jest ich ręczne wpisywanie do zleceń w systemie bankowości internetowej albo o uważną kontrolę wklejanego numeru rachunku i porównanie tego numeru z oryginalnym, kopiowanym numerem rachunku;
    • nie należy przesyłać mailem żadnych danych osobistych typu hasła, numery kart kredytowych, itp.
    • nie należy przechowywać nazwy użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie należy udostępniać ich innym osobom;
    • należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych);
    • należy na bieżąco aktualizować system operacyjny (Windows) oraz szczególnie narażone na ataki hakerskie oprogramowania, takie jak: przeglądarki internetowe, java, flash player oraz oprogramowanie do obsługi plików pdf;
    • należy zawsze stosować oprogramowanie antywirusowe oraz zapory (firewall) i dbać o ich bieżącą aktualizację;
    • należy zawsze kończyć pracę korzystając z polecenia – Wyloguj – gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika.


    W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej, należy skontaktować się z Bankiem.

    Napisz do nas

    Bank Spółdzielczy w Żyrakowie

    Centrala - 39-204 Żyraków 137 C: (+48) 14 682 25 70, (+48) 14 670 12 24

    Filia w Dębicy - ul. Kolejowa 29, 39-200 Dębica: (+48) 14 676 35 63

    Punkt Obsługi Klienta w Straszęcinie - 39-218 Straszęcin 125 G: (+48) 14 682 17 20

    Zastrzeżenia kart dla Klientów

    • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)

    • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)

    • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)

    Reklamacje

    W Banku Spółdzielczym w Żyrakowie zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna. Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami w zakładce Reklamacje.