BLIK
BLIK - zobacz jakie to wygodne
W Aplikacji mobilnej Nasz Bank dostępne są usługi BLIK. Dzięki nim możliwe jest przeprowadzanie transakcji (wypłaty i płatności za zakupy) z wykorzystaniem sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji mobilnej, który służy do akceptowania operacji na telefonie. Transakcje BLIK są bezpieczne, wygodne, realizowane szybko bez zwłoki i pozbawione ryzyka przechwycenia przez niepowołane osoby danych klienta. W trakcie akceptacji transakcji klient ma ponowną możliwość weryfikacji jej na ekranie telefonu. Usługi BLIK dają możliwość przeprowadzania transakcji przy użyciu smartfona, bez konieczności posiadania przy sobie kart płatniczych.
W ramach usług BLIK w Aplikacji mobilnej Nasz Bank klienci mają możliwość: wypłacania gotówki w bankomatach, płacenia za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych przy użyciu terminali płatniczyc, wykonywania oraz odbierania szybkich przelewów na telefon oraz wysyłania próśb o przelew.
Kto może korzystać z usługi BLIK?
Aby korzystać z BLIKA w naszym Banku, wystarczy że:
- jesteś naszym klientem i masz ukończone 7 lat,
- posiadasz konto osobiste w Banku Spółdzielczym w Żyrakowie,
- Twój numer telefonu komórkowego jest aktualny i zarejestrowany w Banku,
- masz urządzenie mobilne (np. smartfon) z zainstalowaną aplikacją Nasz Bank.
Gdzie i jak korzystać z usług BLIK ?
Wypłaty z bankomatu bez karty
W celu wypłaty w bankomacie należy wybrać metodę wypłaty środków BLIK, a w Aplikacji mobilnej Nasz Bank wygenerować kod BLIK, przepisać go na klawiaturze bankomatu, a następnie zatwierdzić operację na ekranie telefonu. Wysyłając kod BLIK innej osobie, można również przekazać środki osobie znajdującej się w innym miejscu, np. dziecku lub znajomemu.
Płatności w sklepie stacjonarnym
Aby dokonać płatności w sklepie należy poinformować sprzedawcę o wyborze tej opcji, przejść do Aplikacji mobilnej Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na terminalu płatniczym, a następnie zatwierdzić transakcję w aplikacji. Dzięki takiej formie płatności klient zyskuje nie tylko czas, ale także poczucie bezpieczeństwa i możliwość dodatkowej weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
Płatności w sklepie internetowym
Aby dokonać transakcji w sklepie internetowym, wystarczy włączyć Aplikację mobilną Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na stronie sklepu i zatwierdzić. Czynności te są znacznie szybsze i wygodniejsze, niż logowanie do banku i ręczne autoryzowanie płatności. Dodatkowo klient ma możliwość weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
Przelew na telefon
Przelew na telefon BLIK jest idealnym rozwiązaniem do błyskawicznego rozliczania się ze znajomymi. Usługa ta umożliwia przelewanie pieniędzy w czasie rzeczywistym, co jest szczególnie przydatne przy szybkich rozliczeniach ze znajomymi czy rodziną. Po otrzymaniu przelewu BLIK na telefon, pieniądze są od razu dostępne, a użytkownik otrzymuje stosowne powiadomienie w swojej aplikacji bankowej. Nieistotne jest to, w jakim banku ma konto osoba, której przelewasz pieniądze. Nie musicie być także klientami tego samego banku. Wystarczy, że oboje macie dostępną funkcję Przelewu na telefon BLIK w swoich aplikacjach bankowych.
Odbieranie przelewów na telefon
BLIK oferuje wygodną funkcję odbierania natychmiastowych przelewów bezpośrednio na numer telefonu komórkowego. Wystarczy, że w ustawienia usługi BLIK masz włączoną opcję „Odbierania przelewów na telefon BLIK”, a możesz szybko otrzymać środki od znajomego.
Wysłanie prośby o przelew na telefon
Usługa „Prośba o przelew BLIK” to funkcja, która pozwala użytkownikowi zainicjować proces płatności poprzez wysłanie zaproszenia do zapłaty innemu użytkownikowi BLIK-a zapisanemu w jego kontaktach. Jest to wygodne rozwiązanie, które eliminuje potrzebę ręcznego wpisywania kwoty czy numeru konta przez osobę proszoną o przelew. Gdy odbiorca prośby ją zaakceptuje w swojej aplikacji mobilnej, środki są natychmiastowo przelewane na konto inicjatora. Funkcjonalność ta ułatwia rozliczanie się za wspólne zakupy, posiłki czy inne wydatki grupowe.
Kto nie możemy korzystać z Usługi BLIK?
Usługi BLIK nie udostępniamy:
- osobom poniżej 7. roku życia;
- podmiotom z wieloosobową reprezentacją.
Jak aktywować usługi BLIK ?
Proces aktywacji przedstawiamy na przykładzie wersji aplikacji dla urządzeń z system Android. Aktywacja dla urządzeń z systemem iOS jest analogiczna.
- Zaloguj się do aplikacji i wejdź w opcje "Ustawienia"
- Wybierz opcję "BLIK" i przesuń suwakiem na tryb "Włączony", a następnie ZAPISZ ustawienia
- Zaakceptuj dyspozycję wpisując e-PIN lub używając cech biometrycznych i korzystaj z usług BLIK.
Dołącz do milionów zadowolonych użytkowników!
Przydatne informacje
Limity przy płatnościach BLIK
Płatności w sklepie:
- domyślny dzienny limit – 1 000 zł
- maksymalny dzienny limit – 10 000 zł
Płatności w internecie:
- domyślny dzienny limit – 1 000 zł
- maksymalny dzienny limit – 10 000 zł
Wypłaty z bankomatu:
- domyślny dzienny limit – 1 000 zł
- maksymalny dzienny limit – 10 000 zł
Limit pojedynczego przelewu na telefon:
- domyślny limit – 1 000 zł
- maksymalny limit – 1 000 zł
Limit przelewów na telefon:
- domyślny dzienny limit – 1 000 zł
- maksymalny dzienny limit – 2 000 zł